Als specialistisch reinigingsbedrijf werken wij op afspraak. We komen langs voor uiteenlopende klussen zoals dieptereinigingen, ontruimingen, balkonreiniging of zelfs specialistische biohazard-reiniging. Wat al deze diensten gemeen hebben? Ze vragen om zorgvuldige voorbereiding, de juiste materialen en een strak georganiseerde planning.
Maar wat als u onverwachts moet annuleren? Of als ons team voor een gesloten deur staat?
In deze blog leggen we op een vriendelijke en heldere manier uit waarom annuleringsvoorwaarden belangrijk zijn, hoe wij daar mee omgaan, en wat de afspraken zijn bij annuleringen binnen 72, 48 of 24 uur
Voor elke opdracht reserveren wij niet alleen tijd, maar ook mensen, middelen en vervoer. In veel gevallen zijn er al voorbereidingen getroffen voordat wij bij u op locatie verschijnen. Denk bijvoorbeeld aan:
• Het inplannen van medewerkers (soms met onregelmatigheidstoeslagen)
• Het reserveren of voorbereiden van specifieke reinigingsmaterialen
• Het inplannen van voertuigen en logistiek
• Het afwijzen van andere opdrachten om ruimte voor uw klus te maken
Een annulering betekent voor ons dus niet zomaar een "lege plek" in de agenda – het brengt kosten met zich mee die vaak al zijn gemaakt.
We begrijpen dat er soms iets tussenkomt. Daarom hanteren we duidelijke en eerlijke annuleringsvoorwaarden, afhankelijk van wanneer u ons informeert.
Geen probleem!
• Kosteloos annuleren of verplaatsen is in deze periode altijd mogelijk.
• We hebben nog voldoende tijd om de planning aan te passen.
• Eventuele specifieke materiaalkosten (bijvoorbeeld voor op maat bestelde middelen) kunnen wel apart worden doorbelast – dit staat altijd duidelijk vermeld in de offerte of opdrachtbevestiging.
Wij brengen dan 25% tot 50% van het afgesproken bedrag in rekening. Waarom?
• De tijd die we voor uw opdracht hadden gereserveerd, is lastig op korte termijn opnieuw in te vullen.
• Medewerkers zijn vaak al ingeroosterd.
• Voorbereidingen zoals administratie, logistiek of materiaalklaarzetten zijn meestal al gedaan.
Hierbij geldt doorgaans een vergoeding van 50% tot 75% van het opdrachtbedrag. Waarom?
• De tijd die we voor uw opdracht hadden gereserveerd, is lastig op korte termijn opnieuw in te vullen.
• Medewerkers zijn vaak al ingeroosterd.
• Voorbereidingen zoals administratie, logistiek of materiaalklaarzetten zijn meestal al gedaan.
In dit geval zijn wij genoodzaakt 100% van het afgesproken tarief in rekening te brengen. Waarom?
• Alles is al gereed: ons team staat klaar, materialen zijn voorbereid, vervoer is geregeld.
• De vrijgekomen tijd is niet meer in te vullen met een andere opdracht.
• Ook als er sprake is van ziekte of overmacht zijn er vaak al onomkeerbare kosten gemaakt.
We begrijpen dat dit vervelend kan zijn – voor u én voor ons – maar vragen om uw begrip.
Het kan streng klinken, maar duidelijke afspraken zorgen ervoor dat we prettig kunnen samenwerken – in wederzijds vertrouwen en met respect voor elkaars tijd.
U zou er immers ook niet blij van worden als u een dag vrij neemt voor een afspraak en wij op het laatste moment afbellen of niet komen opdagen. Daarom communiceren we dit soort voorwaarden altijd helder, zodat u precies weet waar u aan toe bent.
Wilt u een afspraak verplaatsen, of heeft u vragen over onze voorwaarden? Neem dan gerust contact met ons op. Wij denken graag met u mee waar mogelijk.
📞 Bel ons via 085 401 16 78
📧 Mail naar info@dreo.nl
Samen zorgen we voor een schone én soepele samenwerking. Bedankt voor uw begrip en vertrouwen!
Na 21 jaar voor de Nederlandse overheid te hebben gewerkt ben ik per toeval in dit werk gerold. Ik had al vele extreme situaties meegemaakt en het ging mij altijd aan mijn hart, dat de nabestaande achtergelaten werden met een niet alledaagse situaties, in plaats van de ruimte om te kunnen verwerken.Stelt u zich eens voor … Het opruimen en schoonmaken van een locatie waar net een familielid of bekende is overleden door suïcide of moord, het schoonmaken van een woning waar een persoon al enkele weken dood in heeft gelegen, het leeghalen van een pand wat verhuurd werd waar vervolgens een hennepkwekerij in werd aangetroffen, het opruimen van een drugswoning of van iemand die lijdt aan verzamelwoede (“Hoarders”) … Dit doe je niet zomaar even. Sterker nog; dit moet je niet willen doen. Uit ervaring kan ik zeggen dat het echt confronterend en traumatisch is, en precies dit wil ik nabestaanden uit handen nemen, hen ontlasten en ondersteunen in hun trauma.