Algemene voorwaarden

Artikel 1 Overeenkomst

Een overeenkomst voor specialistisch schoonmaak tussen opdrachtgever en Dienst Reiniging en Ontruimingen (verder te noemen als DREO) kan op twee manieren tot stand komen. Zowel telefonisch als per mail.

1. Telefonisch: De opdrachtgever kan telefonisch contact opnemen met DREO om een afspraak te maken. Indien mogelijk zal er altijd een ter plaatse een offerte opgemaakt worden. Na wederzijds akkoord wordt er een afspraak ingepland voor de schoonmaak. Deze wordt per mail bevestigd.

2. Mail: De opdrachtgever kan via de mail een schoonmaak aanvraag indienen. Indien mogelijk zal er altijd ter plaatse een offerte opgemaakt worden. Na wederzijds akkoord wordt er een afspraak ingepland voor de schoonmaak. Deze wordt per mail bevestigd.

3. De opdrachtgever heeft ten opzichte van DREO een vordering tot nakoming van de schoonmaakwerkzaamheden zoals aangegeven in het schoonmaakverzoek van de opdrachtgever via de telefoon of mail. DREO heeft tegenover de opdrachtgever een vordering tot nakoming van de betaling van de opdrachtbevestiging, inclusief voorrijkosten en btw, vanaf het moment dat de geboekte en overeengekomen schoonmaakwerkzaamheden zijn voltooid.

4. DREO behoudt zich ten alle tijden het recht om een schoonmaakovereenkomst niet te aanvaarden of met onmiddellijke ingang op te zeggen. Bij annulering door DREO zal, indien er door de opdrachtgever vooraf betaald is, vanzelfsprekend het volledige bedrag terugbetaald worden.


Artikel 2 Werkwijze

1. De schoonmaakwerkzaamheden van de schoonmaakovereenkomst bestaan uit de activiteiten zoals beschreven op DREO.nl. DREO is specialistisch schoonmaakbedrijf en geen regulier schoonmaakbedrijf. Onze specialistische werkzaamheden die wij uitvoeren zijn duidelijk aangegeven en omschreven op onze website.

2. DREO zal nooit een ruimte betreden zonder dat de opdrachtgever of een vertegenwoordiger vanuit de opdrachtgever aanwezig is. Tijdens de schoonmaakactiviteiten moet de opdrachtgever dan wel vertegenwoordiger ten alle tijden aanwezig zijn, tenzij hygiënische veiligheid niet gegarandeerd kan worden. Hier zal de opdrachtgevers of vertegenwoordiger ten alle tijden telefonisch bereikbaar zijn.

3. Nadat de schoonmaakwerkzaamheden afgerond zijn krijgt de opdrachtgever of vertegenwoordiger de kans om de uitgevoerde werkzaamheden te inspecteren. Bij ontevredenheid van de uitgevoerde werkzaamheden wordt er enkel actie ondernomen als de klacht betrekking heeft op de door ons schoongemaakte ruimtes of gerelateerde zaken. Indien de klacht aan de bovenstaande twee eisen voldoet zal DREO proberen de klacht direct en ter plaatse op te lossen. Indien dit niet mogelijk is zal er contact worden opgenomen met de manager die zich daarna over de zaak zal ontfermen.

4. Indien opdrachtgever in eerste instantie tevreden is, maar later toch een tekortkoming opmerkt in de uitgevoerde werkzaamheden, dan moet dit zonder uitstel en uiterlijk binnen 24 uur na afronding van de schoonmaakwerkzaamheden worden gemeld aan DREO. Er zal dan door DREO bekeken worden of de klacht legitiem is en deze opgelost kan worden.

Artikel 3 Prijs en betaling

1. Na het voltooien van de schoonmaakwerkzaamheden zoals aangegeven in het schoonmaakverzoek is de opdrachtgever verplicht de met de boeking corresponderende en overeengekomen prijs volgens opdrachtbevestiging te betalen. Bij zeer uitzonderlijke gevallen waarin de vervuilingsgraad duidelijk de verwachting overstijgt of de werkzaamheden een extra gevaar met zich meebrengen heeft DREO het recht om een toelage in rekening te brengen. Indien DREO van mening is dat er een toelage in rekening gebracht hoort te worden, dan zal dit zo snel mogelijk met de opdrachtgever worden besproken voordat er verder wordt gegaan met de schoonmaakwerkzaamheden.

2. De betaling geschiedt via Pin of Contant. Bij zakelijke aanvragen is het ook mogelijk dat de opdrachtgever het geld na het uitvoeren van de werkzaamheden overmaakt per bank op de rekening van DREO binnen de gestelde betalingstermijn. Bij het in gebreke blijven van de betaling wordt de zaak uit handen gegeven aan een extern incassobureau. Al de daaruit voortvloeiende kosten zijn voor rekening van de opdrachtgever.

Artikel 4 Annulering en opzegging

1. Een annulering door de opdrachtgever van de geboekte schoonmaakwerkzaamheden is tot 24 uur voor aanvang van de dienstverlening kosteloos mogelijk. De annulering dient duidelijk aangegeven te worden per e-mail aan info@DREO.nl. Indien de opdrachtgever binnen 24 uur voor aanvang van de dienstverlening annuleert, dan is DREO genoodzaakt 60% van het overeengekomen bedrag in rekening te brengen. Bij annuleren korter dan 2 uur voor aanvang, of na aanvang van de werkzaamheden, zal DREO het volledige bedrag voor de geboekte schoonmaakwerkzaamheden in rekening brengen na beoordeling door DREO van de omstandigheden van de annulering.

2. Tijdens het schoonmaken zelf kan de schoonmaakovereenkomst niet beëindigd worden, tenzij er sprake is van beëindiging om zwaarwegende redenen. De schoonmaakovereenkomst eindigt dan ook pas wanneer de verschuldigde schoonmaakwerkzaamheden zijn verricht door DREO.

Artikel 5 Aansprakelijkheid van Dienst Reiniging en Ontruimingen

DREO zal de schoonmaakwerkzaamheden altijd naar beste vermogen uitvoeren met de grootste professionaliteit en zorgvuldigheid jegens de opdrachtgever. Mocht de opdrachtgever schade lijden door enige tekortkoming in de uitvoering van de schoonmaakwerkzaamheden, dan is DREO enkel aansprakelijk voor schade die de opdrachtgever lijdt in geval van opzet of grove nalatigheid van de zijde van DREO. Dit houdt dus in dat schade die per ongeluk plaatsvindt door de schoonmaker aan interieur of andere eigendommen valt onder de aansprakelijkheid van de opdrachtgever. De opdrachtgever heeft niet het recht een vergoeding te eisen voor de aangebracht schade. Verder is DREO niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade. Ook is DREO niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door het ontstaan van verkleuringen door het reinigen, verplaatsen van meubilair, vermissing of beschadiging van goederen tijdens de uitvoeringen van onze werkzaamheden.Bij eventuele aansprakelijkheid van DREO jegens de opdrachtgever voor schade, voortvloeiend uit schade door opzet of grove nalatigheid van DREO, is de uitbetaling van de schade beperkt tot maximaal de waarde van de geboekte schoonmaakwerkzaamheden.

Artikel 6 Garantie

1. DREO doet altijd zijn uiterste best om de werkzaamheden zo perfect mogelijk uit te voeren.

2. DREO kan 100% verwijdering van vlekken niet altijd garanderen indien het gaat om vlekken veroorzaakt door onder meer, maar niet beperkt tot koffie, thee, wijn, bloed, fecaliën, urine, braaksel en huisdieren en/of vlekken die zijn veroorzaakt door toepassing van reinigingsmiddelen door of namens de opdrachtgever.


Artikel 7 Fotografie en video-documentatie

Het is standaard protocol bij DREO om elke opdracht vast te leggen d.m.v. foto’s. De klant geeft DREO toestemming voor het vastleggen van de werkzaamheden d.m.v. foto dan wel video.

Artikel 8 Toepasselijk recht, bevoegdheid en taal

Met betrekking tot de schoonmaakovereenkomst is het Nederlands recht van toepassing.
De voertaal in deze overeenkomst en gerelateerde onderhandelingen is Nederlands.
In geval van geschillen met betrekking tot deze gebruikersovereenkomst of deze gebruikersbepalingen staat de opdrachtgever de reguliere rechtsgang open.

Dienst Reiniging En Ontruimingen B.V.
KvK: 95970878
BTW-nummer: NL867405223B01
E-mailadres: info@dreo.nl
Telefoonnummer: 085 401 16 78
Ontwikkeling door Outstanding
Copyright 2025 DREO.nl